31 Μαΐου 2008

ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ


Σαν Έλληνες έχουμε την ευτυχία να κατοικούμε σε μία χώρα που περιβάλλεται από χιλιάδες χιλιόμετρα δαντελένιων ακτών. Σαν χώρα όμως δυστυχώς καταγόμαστε μεταξύ των χωρών με τις υψηλότερες συχνότητες πνιγμών.

Οι χαρές της θάλασσας είναι πολλές και μεταξύ αυτών το κολύμπι είναι μία από τις μεγαλύτερες. Παρ' όλα αυτά όμως για να απολαύσουμε τις χαρές της θάλασσας θα πρέπει να τηρούμε απαράκλητα ορισμένους κανόνες οι οποίοι θα καταστήσουν ασφαλή την κολύμβηση και πραγματική απόλαυση την θάλασσα.

Μερικοί από τους κανόνες που δεν θα πρέπει να παρεβαίνουμε είναι οι εξής:

Μην κολυμπάτε ποτέ με γεμάτο στομάχι. Είναι ένας πασίγνωστος κανόνας που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά και που επαναλαμβάνεται πολλές φορές κατά την διάρκεια του καλοκαιριού κυρίως από μεγάλους προς μικρούς και τον οποίο δυστυχώς πολύ συχνά παρεβαίνουμε εκθέτοντας το εαυτό μας σε σοβαρούς κινδύνους.
Συχνά οι μεγάλοι φωνάζουν αυτήν την εντολή στα παιδιά αλλά οι ίδιοι των παραβαίνουν με αποτέλεσμα συχνότερα τα θύματα να είναι μεγάλοι. Το βαρύ στομάχι δρα με πολλούς τρόπους καθιστώντας το κολύμπι προβληματικό και επικίνδυνο.
Μην κολυμπάτε όταν δεν αισθάνεστε καλά. Το κολύμπι θα πρέπει να θεωρείται σαν μία ευχάριστη και απολαυστική άσκηση και με κανένα τρόπο δεν πρέπει να γίνεται με εξαναγκασμό ή από υποχρέωση.
Το κολύμπι απαιτεί εγρήγορση και καλή σωματική και ψυχική κατάσταση για να θεωρηθε
ί ωφέλιμο. Άτομα τα οποία για οποιονδήποτε λόγο δεν αισθάνονται καλά θα πρέπει να αποφεύγουν την κολύμβηση.
Πολλά δυστυχήματα στη θάλασσα έχουν σαν αιτία το γεγονός ότι το άτομο βούτηξε ή μπήκε στη θάλασσα έχοντας κάποιο πρόβλημα (ζάλη, πονοκέφαλο, τάση για λιποθυμία ή για έμετο, πυρετό, δύσπνοια, κοιλιακά ενοχλήματα, πόνους στο στήθος κ.α.).
Κολυμπάτε προσεκτικά σε άγνωστες θάλασσες. Πολλά ατυχήματα προκαλούνται από βουτιές σε άγνωστα μέρη ή από κολύμπι σε περιοχές με απότομα βαθιά νερά, ρεύματα κ.λπ.
Αποφεύγετε να κολυμπάτε σε απομονωμένες και απόμακρες παραλίες τις οποίες δεν γνωρίζετε και ιδιαίτερα όταν δεν υπάρχουν στο χώρο και άλλα άτομα που μπορούν να προσφέρουν κάποια βοήθεια σε ώρα ανάγκης.
Η υπερβολι
κή εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας και ιδιαίτερα στις κολυμβητικές μας ικανότητες συχνά μας οδηγεί σε επικίνδυνες υπερβολές.
Μην αφήνετε τα παιδιά χωρίς εποπτεία να κολυμπούν. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο όσο μικρότερα είναι τα παιδιά και όσο πιο άγνωστες είναι οι παραλίες. Παιδιά τα οποία δεν γνωρίζουν κολύμπι ευνόητο είναι ότι χρειάζονται ακόμη μεγαλύτερη επιτήρηση. Κάθε άτομο δεν θα πρέπει να αναλαμβάνει την εποπτεία περισσοτέρων των δύο παιδιών.
Αποφεύγετε το νυκτερινό κολύμπι. Η κολύμβηση στο σκοτάδι ή ακόμη και υπό το φως της πανσελήνου εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνου αφού η ορατότητα είναι περιορισμένη και η επικοινωνία περιορίζεται μόνο με την ομιλία κα
ι τις φωνές.
Αποφεύγετε να κολυμπάτε μετά από κατάχρηση αλκοόλ. Το οινόπνευμα εκτός του ότι μειώνει σημαντικά τις αντιδράσεις μας συχνά μας κάνει να υποεκτιμάμε τους κινδύνους.
Παράλληλα οι έμετοι που συχνά προκαλούνται όταν το άτομο βρίσκεται σε κατάσταση μέθης ή ημιμέθης επιδεινώνονται με την πίεση που ασκεί το νερό στην κοιλιά και στο στομάχι μας με αποτέλεσμα ο κίνδυνος πνιγμού να πολλαπλασιάζεται στα άτομα αυτά.
Άτομα τα οποία πάσχουν από σοβαρές παθήσεις θα πρέπει πάντα στην αρχή του καλοκαιριού και ίσως και κατά καιρούς ενδιάμεσα να επισκέπτονται τον γιατρό τους και να ζητούν την άδεια του για κολύμπι.
Οι ανωτέρω κανόνες είναι βασικοί και πρέπει να τηρούνται διότι είναι κρίμα ένας λαός θαλασσινός όπως είμαστε εμείς οι Έλληνες να θρηνούμε κάθε χρόνο τόσα θύματα.

Προσοχή λοιπόν!!!!!



25 Μαΐου 2008

ΓΙΑΤΙ Μ'ΑΓΑΠΗΣΕΣ

Γιατι μ' αγαπησες
Δεν τραγουδω, παρα μονο γιατι μ' αγαπησες
στα περασμενα χρονια.
Και σε ηλιο , σε καλοκαιριου προμαντεμα
και σε βροχη, σε χιονια,
δεν τραγουδω παρα γιατι μ' αγαπησες.
Μονο γιατι με κρατησες στα χερια σου
μια νυχτα και με φιλησες στο στομα,
μονο γι΄αυτο ειμαι ωραια σαν κρινο ολανοιχτο
και εχω ενα ριγος στην ψυχη μου ακομα,
μονο γιατι με κρατησες στα χερια σου.
Μονο γιατι τα ματια σου
με κοιταξαν με την ψυχη στο βλεμμα,
περηφανα στολιστηκα
το υπερτατο της υπαρξης μου στεμμα,
μονο γιατι τα ματια σου με κοιταξαν.
Μονο γιατι οπως περναγα με καμαρωσες
και στη ματια σου να περναει
ειδα τη λιγερη σκια μου ως ονειρο να παιζει,
να ποναει,μονο γιατι οπως περναγα με καμαρωσες.
Γιατι δισταχτικα σα να με φωναξες
και μου απλωσες τα χερια
και ειχες μεσα στα ματια σου
το θαμπωμα-μια αγαπη πλερια-γιατι δισταχτικα σα να με φωναξες.
Γιατι μονο γιατι σε σενα αρεσε,
γι' αυτο εμεινεν ωραιο το περασμα μου.
Σα να με ακολουθουσες οπου πηγαινα,
σα να περνουσες καπου εκει σιμα μου.
Γιατι μονο γιατι σε σεναν αρεσε.
Μονο γιατι μ' αγαπησες γεννηθηκα,
γι' αυτο η ζωη μου εδοθη.
Στην αχαρη ζωη την ανεκπληρωτη μενα η ζωη πληρωθη.
Μονο γιατι μ' αγαπησες γενηθηκα.
Μοναχα για τη διαλεχτην αγαπη σου
μου χαρισε η αυγη ροδα στα χερια.
Για να φωτισω μια στιγμη στο δρομο σου
μου γεμισε τα ματια η νυχτα αστερια,
μοναχα για τη διαλεχτην αγαπη σου.
Μοναχα γιατι τοσο ωραια μ' αγαπησες,
εζησα να πληθαινω τα ονειρατα σου,
ωραιε που βασιλεψες,κι ετσι γλυκα πεθαινω,
μοναχα γιατι τοσο ωραια μ' αγαπησες.

17 Μαΐου 2008

ΝΑ Μ'ΑΓΑΠΑΣ...

video

14 Μαΐου 2008

ΑΔΕΙΟΣ ΚΑΜΒΑΣ

"Έχει καρδιά αυτό το μονοπάτι;
Αν έχει το μονοπάτι είναι καλό.
Αν δεν έχει,δεν έχει σημασία.
Και τα δύο μονοπάτια δεν οδηγούν πουθενά
αλλά το ένα έχει καρδιά και το άλλο δεν έχει" -CARLOS CASTANEDA-
--------------------------
Κάθε Ημέρα Είναι Ένας Αδειος Καμβάς!!
Δεν έχει σημασία ποιοι είμαστε τι κάνουμε,
κάθε μέρα είναι ένας άδειος καμβάς για να
ζωγραφίσουμε πάνω του τη ζωή μας
-είτε με απαλούς σίγουρους τόνους,
είτε με έντονα χρώματα σε καινούριους
πειραματικούς συνδυασμούς.
Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος
με το οποίο πρέπει να ζωγραφίσουμε πάνω στον καμβά μας,
ωστόσο κανείς άλλος εκτός από εμάς
δεν ξέρει τι μας κάνει να νιώθουμε ωραία.
Κάποιες φορές το έργο πετυχαίνει άλλες όχι..
παρ'όλα αυτά ίσως είναι μια ενδιαφέρουσα εμπειρία
απο την οποία μάθαμε κάτι,το βάζουμε λοιπόν στην άκρη,
και πλένουμε το πινέλο για το επόμενο.
Φυσικά να μην ξεχνάμε ότι έχουμε
περιορισμένο αριθμό καμβάδων να ζωγραφίσουμε..
ας μην τους σπαταλάμε άδικα!!!

11 Μαΐου 2008

ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΣ ΠΟΛΛΑ!!!

ΌΤΑΝ Ο ΘΕΟΣ ΕΦΤΙΑΞΕ ΤΙΣ ΜΑΜΑΔΕΣ..

Όταν ο καλός Θεός δημιουργούσε τις μητέρες, βρισκόταν στην έκτη μέρα συνεχούς δουλειάς, όταν ο άγγελος εμφανίστηκε και είπε:
"Παιδεύεστε πολύ με αυτό το δημιούργημα.
"
Και είπε ο Θεός: " Έχεις διαβάσει τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει αυτό εδώ; Πρέπει να είναι εντελώς αδιάβροχο αλλά όχι πλαστικό, να έχει 180 μετακινούμενα μέρη που να μπορούν να αντικαθίστανται, να κινείται πάνω σε χυμένο καφέ και σε άλλα τροφικά κατάλοιπα, να έχει ποδιά που εξαφανίζεται όταν σηκώνεται, ένα φιλί που να θεραπεύει οτιδήποτε από ένα σπασμένο πόδι μέχρι μια ερωτική απογοήτευση, και να έχει έξι ζευγάρια χέρια.
"Ο άγγελος κούνησε το κεφάλι του αργά και είπε: "Έξι ζευγάρια χέρια...με κανέναν τρόπο.
"
"Δεν είν χέρια που μου δημιουργούν προβλήματα," είπε ο Θεός. "Είναι τα τρία ζευγάρια μάτια που πρέπει να έχουν οι μητέρες."
"Αυτά θα υπάρχουν στο στάνταρ μοντέλο;" ρώτησε ο άγγελος.

Ο Θεός έγνεψε καταφατικά. "Το ένα ζευγάρι για να βλέπει μέσα από κλειστέςπόρτες όταν αυτή ρωτάει, "Τι κάνουν τα παιδιά εκεί;" όταν ήδη αυτή ξέρει. Το άλλο ζευγάρι στο πίσω μέρος του κεφαλιού της για να βλέπει όσα δεν μπορούσε αλλά πρέπει να ξέρει, και φυσικά ένα τρίτο ζευγάρι εδώ μπροστά για να μπορεί να βλέπει πότε ένα παιδί κάνει γκάφες και να λέει, "Καταλαβαίνω και σ' αγαπώ," χωρίς να χρειάζεται να βγάλει λέξη.

"Κύριε," είπε ο άγγελος αγγίζοντας ευγενικά το μανίκι του, "Ξεκουραστείτε τώρα. Αύριο είναι άλλη μέρα.".

"Δεν μπορώ," είπε ο Θεός. "Είμαι πολύ κοντά στο να δημιουργήσω κάτι που μοιάζει τόσο πολύ με μένα. Ήδη έχω κάνει μία πού θεραπεύει μόνη της τον εαυτό της όταν είναι άρρωστη, που μπορεί να ταΐσει μια οικογένεια έξι ατόμων με μια μπουκιά ψωμί και που μπορεί να βάλει ένα εννιάχρονο παιδί να σταθεί κάτω από το ντους."

Ο άγγελος περιτριγύρισε το μοντέλο της μητέρας πολύ αργά. "Είναι πολύ απαλή," αναστέναξε."

"Αλλά και πολύ σκληρή!" είπε ο Θεός με έμφαση. "Δεν μπορείς να φανταστείς τι μπορεί να κάνει ή τι μπορεί να αντέξει μια μητέρα."

"Μπορεί να σκέφτεται;"

"Όχι μόνο σκέφτεται, αλλά μπορεί να λογικεύει και να συμβιβάζει," είπε ο Δημιουργός.

Τελικά ο άγγελος έσκυψε πάνω της άγγιξε με το δάχτυλο του το μάγουλό της. "Εδώ υπάρχει μια διαρροή," είπε. "Σας το είπα, προσπαθήσατε να τοποθετήσετε πάρα πολλά σ' αυτό το μοντέλο."

"Δεν είναι διαρροή," είπε ο Θεός. "Είναι ένα δάκρυ."

"Και σε τι χρησιμεύει;"

"Είναι για χαρά, λύπη, απογοήτευση, πόνο, μοναξιά και υπερηφάνεια."

"Είστε μεγαλοφυΐα," είπε ο άγγελος.

Ο Θεός κοίταξε μελαγχολικά, "Δεν το έβαλα εγώ εκεί."

ΠΗΓΗ:VALENTINE

Υ.Γ.Χρόνια πολλά μαμά..Σ'ευχαριστώ

που μου έμαθες να είμαι αυτή που είμαι..

Σ'ευχαριστώ που είσαι η ΜΑΜΑ ΜΟΥ!!!

Σ'ΑΓΑΠΑΩ!!!

8 Μαΐου 2008

ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!

ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ
Τι είναι κακοποίηση;Κακοποίηση είναι μία βίαιη και επιθετική συμπεριφορά ή ενέργεια που δημιουργεί βλάβη, τραύμα, πόνο, φόβο, απειλή, αίσθημα δυσαρέσκειας, δυσφορίας, αποστροφής ή ενοχής και έχει αρνητική επίδραση στο άτομο που τη δέχεται.
Ποιες είναι οι συνηθέστερες μορφές κακοποίησης;• Η σωματική κακοποίηση• Η σεξουαλική κακοποίηση• Η συναισθηματική κακοποίηση• Η παραμέληση και η έκθεση σε κίνδυνο• Η εκμετάλλευση
Τι συνιστά σωματική κακοποίηση;• Το να χτυπά κάποιος ένα παιδί δυνατό, να το τσιμπά, να του τραβά τα μαλλιά, να το χαστουκίζει, να το δαγκώνει, να το καίει π.χ. με τσιγάρο.• Η χρήση αντικειμένων για να πονέσει το παιδί π.χ. ξύλο με ζώνη, κουτάλα, ραβδί.• Χρήση ακατάλληλων μεθόδων πειθαρχίας για την ηλικία του παιδιού π.χ. να ταρακουνά κάποιος ένα βρέφος ή να το πετά δυνατά σε μία επιφάνεια, ακόμη και στην κούνια του.
Τι είναι η σεξουαλική κακοποίηση;Σεξουαλική κακοποίηση είναι οποιουδήποτε τύπου επαφή ενός ενηλίκου με ένα παιδί με στόχο τη σεξουαλική ικανοποίηση του ενηλίκου, ο οποίος έχει πάντα την αποκλειστική ευθύνη γιατί τα παιδιά δεν είναι δυνατόν να συγκατατεθούν σε οποιαδήποτε τέτοια ενέργεια.
Τι συμπεριλαμβάνει η σεξουαλική κακοποίηση;• Η επαφή καθ’ οποιονδηποτε τρόπο με τα γεννητικά όργανα του παιδιού από ενήλικα και το αντίστροφο.• Η διείσδυση με οποιονδήποτε τρόπο• Η έκθεση του παιδιού σε πορνογραφικό υλικό οπτικά ή ακουστικά.• Η παρακολούθηση ενός παιδιού χωρίς ρούχα από ενήλικα ή το αντίστροφο.• Ο βιασμός.
Ποιοι είναι συνήθως οι δράστες της σεξουαλικής κακοποίησης;Συνήθως είναι άτομα του οικογενειακού, φιλικού και κοινωνικού περιβάλλοντος του παιδιού. Ατομα που έχουν επαφές με το παιδί και σχέση εξουσίας μαζί του, ώστε να εξασφαλίσουν τη σιωπή του. Πώς μπορούμε να καταλάβουμε αν ένα παιδί έχει γίνει θύμα σεξουαλικής κακοποίησης;• Παίρνουμε σοβαρά υπόψη τις εκμυστηρεύσεις του και τις εξετάζουμε με βοήθεια ειδικού.• Ανησυχούμε με την αλλαγή συμπεριφοράς του π.χ. αύξηση επιθετικότητας, εσωστρέφεια, ενδιαφέρον για το σεξ κ.α.• Εξετάζουμε τους λόγους παλινδρόμησης σε προηγούμενες συμπεριφορές όπως ενούρηση και εγκόπρηση ενός παιδιού που είχε μεγαλώσει και έλεγχε τις συμπεριφορές αυτές.• Ελέγχουμε τον τρόπο που απέκτησε γνώση για το σεξ μεγαλύτερη από την ηλικία του.• Προβληματιζόμαστε με τη συμπεριφορά του αν είναι ξαφνικά πολύ ενοχική και εκφράζεται είτε με συστολή και σιωπή είτε με πολλή προθυμία και κολακεία.
Πώς αντιμετωπίζεται ένα θύμα σεξουαλικής κακοποίησης;Με τη βοήθεια ειδικών του σώματος και της ψυχής θα ανιχνευθεί η ακριβής φύση και ο βαθμός της κακοποίησης και το παιδί θα δεχθεί υποστήριξη και θεραπεία για να ξεπεράσει την τραυματική εμπειρία.
Ποιες είναι οι επιπτώσεις αν το παιδί δεν βοηθηθεί;Στην περίπτωση που το παιδί δεν επικοινωνήσει με οποιονδήποτε τρόπο το συμβάν και οι δικοί του δεν το αντιληφθούν, μένει με φοβερά αισθήματα ενοχής, άγχους, κατάθλιψης, μειονεξίας, σοβαρά ψυχικά τραύματα που έχουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλες τις εκδηλώσεις της προσωπικότητας και του χαρακτήρα του καθώς και στη φυσιολογική σεξουαλική του ζωή. Πολλά θύματα αποκτούν εξαρτήσεις από ουσίες και αντικοινωνική συμπεριφορά ή φτάνουν ακόμη και στην αυτοκτονία. Πώς μπορούμε να προλάβουμε τη σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών;Θα πρέπει τόσο οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να είναι ενήμεροι ώστε να προστατεύουν τα παιδιά, όσο και τα ίδια τα παιδιά να γνωρίζουν το σώμα τους και τη λειτουργία του και τους πιθανούς κινδύνους που τα απειλούν για να προφυλάσσονται.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς;• Το παιδί πάνω από τα τρία χρόνια του πρέπει να γνωρίζει τα μέρη του σώματός του, το όνομά τους και τη λειτουργία τους. Μιλάμε γι’ αυτά με την πρώτη κατάλληλη ευκαιρία και ανάλογα με την ηλικία.• Το παιδί πρέπει να γνωρίζει να λέει «όχι» σε οποιονδήποτε προσπαθεί να το αγγίξει ενώ το ίδιο δεν θέλει. Το σώμα του παιδιού του ανήκει και πρέπει να απαιτεί σεβασμό από τους άλλους σε αυτό.• Το παιδί πρέπει να σέβεται τους ενήλικες αλλά να μην συγκατατίθεται σε ό,τι του ζητούν, αν αυτό το ενοχλεί και το τρομάζει ή δεν το έχει διδαχθεί από τους ίδιους τους γονείς του.• Δεν αφήνουμε το παιδί μόνο του, ή με κάποιον που δεν γνωρίζουμε καλά για πολλές ώρες και χωρίς διακριτική παρακολούθηση.• Ενθαρρύνουμε το παιδί σε ανοιχτή και ειλικρινή επικοινωνία μαζί μας ώστε να μπορεί να μας εκμυστηρευθεί ό,τι του συμβαίνει, ακόμη κι αν αισθάνεται (συν-)ενοχή. Ακούμε πάντα προσεκτικά ό,τι μας λέει και δεν εκφραζόμαστε αρνητικά ή απορριπτικά αλλά το διερευνούμε. Αν του δείξουμε ότι δεν το πιστεύουμε, δεν θα μας ξαναεμπιστευθεί.• Ελέγχουμε τους λόγους που κάνουν το παιδί να μην θέλει να μείνει με κάποιον ή που τον αποστρέφεται.• Γνωρίζουμε πάντα τους φίλους και τους ανθρώπους που είναι κοντά του.• Επιβλέπουμε το παιδί όταν πλοηγείται στο διαδίκτυο ή χρησιμοποιεί τον υπολογιστεί του.
Τι πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά;• Το σώμα μου και το μυαλό μου είναι δικά μου. Οι άλλοι, μικροί και μεγάλοι, πρέπει να σέβονται το δικαίωμά μου αυτό.• Μπορώ να πω «όχι» σε κάποιον που θέλει να με αγγίξει ενώ εγώ δεν το επιθυμώ.• Πρέπει να λέω «όχι» σε κάθε συμπεριφορά που με κάνει να ανησυχώ, να φοβάμαι ή να νιώθω μπερδεμένος/η.• Τρέχω μακριά από όποιον με κάνει να φοβηθώ.• Λέω πάντα στους γονείς μου – και στους δύο ή στον ένα από τους δύο ό,τι μου συμβαίνει κυρίως αν με κάνει να νιώθω άσχημα.• Οι γονείς μου και οι δικοί μου άνθρωποι γνωρίζουν πάντα που βρίσκονται και με ποιον.• Δεν πηγαίνω ποτέ κάπου όπου δεν γνωρίζω και αν μου συμβεί κάτι δεν θα ξέρω πώς να βοηθήσω.• Δεν ακολουθώ ποτέ αγνώστους και δεν πλησιάζω περισσότερο από όσο πρέπει αυτοκίνητα με ανθρώπους που δενγνωρίζω.
•Βρίσκω πάντα κάποιον που να μπορώ να του έχω εμπιστοσύνη για να με βοηθήσει, όπως οι δάσκαλοί μου.• Γνωρίζω τον αριθμό 10 56 για να τηλεφωνήσω από παντού και χωρίς χρήματα και να ζητήσω βοήθεια, συμβουλή και υποστήριξη.Τι είναι η συναισθηματική κακοποίηση;Είναι ο τύπος της συμπεριφοράς, λεκτικής ή πρακτικής που θέτει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού σε κίνδυνο.
Παραδείγματα συναισθηματικής κακοποίησης αποτελούν:
• Οι φωνές και οι κραυγές.• Οι χαρακτηρισμοί «είσαι ηλίθιος», «είσαι κακό παιδί», «είσαι άχρηστος/η».• Η σύγκριση των παιδιών με άλλα παιδιά, εις βάρος του «δεν αξίζεις τίποτε», «ο ξάδελφος σου πάει καλύτερα από σένα» κλπ.• Η έλλειψη στοργής, αγάπης και τρυφερών εκδηλώσεων.• Η δημιουργία ενοχών «θα με κάνεις να πεθάνω», «εσύ φταις για όλα».• Η ταπείνωση του παιδιού «είσαι για πέταμα», «τι ήθελα και έκανα ένα παιδί σαν και σένα» κλπ• Οι απειλές εγκατάλειψης ή βίας «θα φύγω και θα σε παρατήσω», «θα σε κλείσω σε ίδρυμα», «θα σου σπάσω τα κόκαλα» κλπ.• Οι ακραίες μορφές τιμωρίας π.χ. στέρηση φαγητού, νερού, κλείδωμα σε σκοτεινούς χώρους, δέσιμο κλπ.
ΕκμετάλλευσηΕκμετάλλευση θεωρείται η με κάθε τρόπο χρησιμοποίηση του παιδιού για να αποκομίσει οφέλη ο ενήλικας που το χρησιμοποιεί.
Δείγματα εκμετάλλευσης αποτελούν:• Η έκθεση του ανηλίκου με στόχο την επαιτεία από πλευράς ενήλικα.• Η ώθηση του ανηλίκου σε επαιτεία.• Η ώθηση του ανηλίκου στην πορνεία καθ’ οιονδήποτε τρόπο π.χ. φωτογράφηση, μαγνητοσκόπηση, σεξουαλική επαφή.ΠαραμέλησηΠαραμέληση αποτελεί η στέρηση του παιδιού από τις βασικές και απαραίτητες προϋποθέσεις ασφαλούς και υγιούς ανάπτυξής του όπως το καθαρό και υγιεινό σπιτικό, η τροφή και η ένδυση, η ιατρική περίθαλψη και η εκπαίδευση.
Δείγματα παραμέλησης είναι τα ακόλουθα:• Μη επαρκής σίτιση, στέγαση ή ένδυση.• Ανθυγιεινές συνθήκες διαβίωσης.• Εγκατάλειψη του παιδιού.• Ανεπαρκής φροντίδα του παιδιού και έκθεσή του σε κίνδυνο π.χ. όταν κάποιος αφήνει το παιδί να παίζει μόνο του ή να μένει μόνο του.• Ανεπαρκής ιατρική φροντίδα π.χ. έλλειψη εμβολιασμού, ιατρικής παρακολούθησης και φαρμάκων.• Μη εγγραφή του παιδιού σε σχολείο και αδιαφορία για την παρακολούθηση της φοίτησής του.


πηγη:ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ


υ.γ. Εικονα τιτλου απο την συλλογη του μπλογκ"BALA BALA BAMBALOUNA"
Ευχαριστω bala bala!!

5 Μαΐου 2008

XΡΩΜΑΤΑ






-Τι χρώμα έχει η λύπη;
ρώτησε το αστέρι στην κερασιά..

-Εχει το χρώμα που παίρνει η θάλασσα την ώρα που γέρνει ο ήλιος

στην αγκαλιά της.Ενα βαθύ μπλέ.

-Τι χρώμα έxουν τα όνειρα;




-Το χρώμα του δειλινού.

-Η χαρά τι χρώμα έχει;

ο χρώμα του μεσημεριού.





-Και η μοναξιά;τι χρώμα έχει η μοναξιά;
Μενεξελί,αστεράκι μου.
-Τι όμορφα που είναι τα χρώματα!

Θα σου χαρίσω ένα ουράνιο τόξο

να το ρίχνεις πάνω σου όταν κρυώνεις.

Το αστέρι κάθησε να ξεκουραστεί.

Ξαφνικά ρώτησε πάλι την κερασιά..

-Ξέχασα να σε ρωτήσω..κι η αγάπη;

τι χρώμα έχει η αγάπη;

-.....Το χρώμα του Θεού απαντάει το δέντρο.

-Κι ο έρωτας;ξέρεις τι χρώμα έχει;

Εχει το χρώμα του φεγγαριού,όταν είναι πανσέληνος.


-Ετσι, ε;To xρώμα του φεγγαριού.....

Τότε κοίταξε στο κενό....και δάκρυσε....

– Πες μου ένα χαρούμενο τραγούδι για την ζωή,


είπε το δέντρο στ’ αστέρι του.
– Το τραγούδι που λέει η καγκελόπορτα,
όταν ανοίγει και μπαίνει κάποιος που αγαπάς.

– Δείξε μου ένα ακριβό στολίδι.
– Τα καράβια και τους Ινδιάνους με τα βέλη

και τα πολύχρωμα φτερά,

που είναι ζωγραφισμένα

στους άσπρους τοίχους μιας καμαρούλας.

– Όμορφη βραδιά απόψε.

Aκου, πως τραγουδάει το τριζόνι!
Σε λίγο θα βγεί ο Αυγερινός.

Σε λίγο θα ξημερώσει.

Κοίτα που ξεχάστηκε μια ξελογιασμένη καρδερίνα.

Και ξαγρυπνά. Κοιτάζει το φεγγάρι.

Και ονειρεύεται…

– Σε λίγο θα ξημερώσει…

Κοίτα που ξεχάστηκαν κάποιοι ξελογιασμένοι άνθρωποι.

Και ξαγρυπνούν. Κοιτάζουν το φεγγάρι.



Κι ονειρεύονταιΟνειρεύονται και ελπίζουν…




"Αλκυόνη Παπαδάκη - Το χρώμα του φεγγαριού"


υ.γ.Αχ πόσα συναισθήματα!κι'όλα έχουν το δικό τους χρώμα..
κάθε συναίσθημα και χρώμα και όλα μαζί μια πανδαισία χρωμάτων!!

EΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΕΤΟΥΣΑ


Ο ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΤΑΔΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΤΗΣ ΑΡΕΤΟΥΣΑΣ
Τ’ άκουσες, Αρετούσα μου, τα θλιβερά μαντάτα;
ο Kύρης σου μ' εξόρισε σ' τση ξενιτιάς τη στράτα;
Tέσσερεις μέρες μοναχάς μου 'δωκε ν' ανιμένω,
κι αποκεί να ξενιτευτώ, πολλά μακρά να πηαίνω.
Kαι πώς να σ' αποχωριστώ, και πώς να σου μακρύνω,
και πώς να ζήσω δίχως σου στο χωρισμόν εκείνο;
Eσίμωσε το τέλος μου, μάθεις το θες, Kερά μου,
στα ξένα πως μ' εθάψασι, κ' εκεί'ν' τα κόκκαλά μου.
Kατέχω το κι ο Kύρης σου γλήγορα σε παντρεύγει,
Pηγόπουλο, Aφεντόπουλο, σαν είσαι συ, γυρεύγει.
Kι ουδέ μπορείς ν' αντισταθείς, σα θέλουν οι Γονείς σου
νικούν την-ε τη γνώμη σου, κι αλλάσσει η όρεξή σου.
"Mιά χάρη, Aφέντρα, σου ζητώ, κ' εκείνη θέλω μόνο,
και μετά κείνη ολόχαρος τη ζήση μου τελειώνω.
Tην ώρα που αρραβωνιαστείς, να βαραναστενάξεις,
κι όντε σα νύφη στολιστείς, σαν παντρεμένη αλλάξεις,
ν' αναδακρυώσεις και να πεις· "Pωτόκριτε καημένε,
τά σου'ταξα λησμόνησα, τό'θελες πλιό δεν έναι.
"Kι όντε σ' Aγάπη αλλού γαμπρού θες δώσεις την εξά σου,
και νοικοκύρης να γενεί στα κάλλη τσ' ομορφιάς σου,
όντε με σπλάχνος σε φιλεί και σε περιλαμπάνει,
θυμήσου ενός οπού για σε εβάλθη ν' αποθάνει.
Θυμήσου πως μ' επλήγωσες, κ' έχω Θανάτου πόνον,
κι ουδέ ν' απλώσω μου'δωκες σκιάς το δακτύλιδι μόνον.
Kαι κάθε μήνα μιά φορά μέσα στην κάμερά σου,
λόγιασε τά'παθα για σε, να με πονεί η καρδιά σου.
Kαι πιάνε και τη σγουραφιάν (ζωγραφιά), που'βρες στ' αρμάρι μέσα,
και τα τραγούδια, που'λεγα, κι οπού πολλά σου αρέσα',
και διάβαζέ τα, θώρειε τα, κι αναθυμού κ' εμένα,
που μ' εξορίσανε ο-για σε πολλά μακρά στα ξένα.
Kι όντε σου πουν κι απόθανα, λυπήσου με και κλάψε,
και τα τραγούδια που'βγαλα, μες στη φωτιάν τα κάψε,
για να μην έχεις αφορμήν εις-ε καιρόν κιανένα,
πλιό σου να τ' αναθυμηθείς, μα να'ν' λησμονημένα.

Παρακαλώ, θυμού καλά, ό,τι σου λέγω τώρα,
κι ο-γλήγορα μισεύγω σου, κ' εβγαίνω από τη Xώρα.
Kι ας τάξω ο κακορίζικος, πως δε σ' είδα ποτέ μου,
μα ένα κερί-ν αφτούμενον εκράτουν, κ' ήσβησέ μου.
Mα όπου κι αν πάγω, όπου βρεθώ, και τον καιρόν που ζήσω,
τάσσω σου άλλη να μη δω, μουδέ ν' αναντρανίσω.
Kάλλιά'χω εσέ με Θάνατον, παρ' άλλη με ζωή μου,
για σένα εγεννήθηκε στον Kόσμον το κορμί μου.
κ' έτοιας λογής οι Eρωτιές εκεί σ' εσγουραφίσαν,
κ' εις όποιον τόπον κι α' σταθώ, τα μάτια όπου γυρίσου',
πράμα άλλο δεν μπορώ να δω παρά τη στόρησή σου.
Kι ας είσαι εις τούτο θαρρετή, πως όντεν αποθαίνω,
χαιρετισμό να μου' πεμπες την ώρα κείνη, γιαίνω."

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ


Ερωτοκριτος και Αρετούσα Ο "Ερωτόκριτος" πρωτοτυπώθηκε το 1713 κι από τότε γνώρισε αλλεπάλληλες εκδόσεις κι αγαπήθηκε τόσο ώστε σήμερα ακόμη να τραγουδιέται. Αποτελεί το κορυφαίο σημείο της νεοελληνικής λογοτεχνίας ως τον 18ο αιώνα κι εφεξής αποτελεί σημείο αναφοράς και πηγή λογοτεχνικής έμπνευσης και λογοτεχνικού ήθους. Πρόκειται γι' αφηγηματικό ποίημα ή έμμετρο μυθιστόρημα, όπως το χαρακτηρίζει ο Πολίτης, που εκτείνεται σε 10.010 στίχους και διακρίνεται σε 5 ενότητες. Η υπόθεση αντλείται από ένα γαλλικό ιπποτικό μυθιστόρημα του μεσαίωνα του Pierre de la Cypede, με τίτλο "Paris Εt Vienne", σύμφωνα με τη ταύτιση που πρώτος πραγματοποίησε ο Ν. Cartojian. Ο ποιητής, με άφατη ποιητική ωριμότητα και σοφία, αφαιρεί όλα τα μεσαιωνικά στοιχεία από το πρότυπο του και το εμπλουτίζει με στοιχεία της εποχής, γνωμικά, πρόσωπα και χαρακτήρες οικείους. Το ποίημα περιγράφει τον έρωτα της πριγκήπισσας Αρετούσας και του ψυχογιού του βασιλιά, Ερωτόκριτου, έναν έρωτα κοινωνικά απαγορευμένο. Ο βασιλιάς ανακαλύπτει το ρομάντζο και διώχνει τον Ερωτόκριτο, ο οποίος αγνώριστος με τη βοήθεια ενός μαγικού φίλτρου σπεύδει να βοηθήσει το βασιλιά σε κάποιο δύσκολο πόλεμο κι έτσι κερδίζει τη καλή του. Η αφηγηματική ικανότητα του Κορνάρου καθιστά ενδιαφέρον όλο το έργο και δεν επιτρέπει κοιλιές στην αφήγηση, ούτε λογικά κενά, ούτε καν σημεία με μικρότερη αξία. Ζωντανεύει το λόγο με θεατρικούς διάλογους και ζωντανεύει όλο το έργο με τη δημοτική, άψογα λογοτεχνικά καλλιεργημένη. Ο διάχυτος λυρισμός δε φτάνει ποτέ στην υπερβολή κι η γλωσσική σιγουριά ποτέ στη σοφιστεία ή στη μεγαλορημοσύνη.
BITΣENTZOΣ είν' ο Ποιητής και στη Γενιά KOPNAPOΣ,
που να βρεθεί ακριμάτιστος,σα θα τον πάρει ο Xάρος.
Στη Στείαν εγεννήθηκε, στη Στείαν ενεθράφη,
εκεί 'καμε κι εκόπιασεν ετούτα που σας γράφει.
Στο Kάστρον επαντρεύθηκε, σαν αρμηνεύγει η Φύση,
το τέλος του 'χει να γενεί, όπου ο Θεός ορίσει.
Oι στίχοι θέλουν διόρθωσι και σάσμα όσο μπορούσι,
γι' αυτούς που τους διαβάζουσι, καλά να τους γρικούσι.

2 Μαΐου 2008

ΣΩΠΑ ΜΗ ΜΙΛΑΣ!!


Σώπα, μη μιλάς , είναι ντροπή
κόψ' τη φωνή σου σώπασε επιτέλους
κι αν ο λόγος είναι αργυρός η σιωπή ειναι χρυσός.
Τα πρώτα λόγια που άκουσα από παιδί
έκλαιγα,γέλαγα,έπαιζα μου λέγανε:"σώπα".
Στο σχολείο μού κρύψαν την αλήθεια τη μισή,
μου λέγανε :"εσένα τι σε νοιάζει ; Σώπα!
"Με φιλούσε το πρώτο κορίτσι που ερωτεύτηκα
και μου λέγανε:"κοίτα μην πείς τίποτα, σσσσ....σώπα!
"Κόψε τη φωνή σου και μη μιλάς, σώπαινε.
Και αυτό βάσταξε μέχρι τα εικοσί μου χρόνια.
Ο λόγος του μεγάλου η σιωπή του μικρού.


Έβλεπα αίματα στο πεζοδρόμιο,
"Τι σε νοιάζει εσένα;", μου λέγανε,
"θα βρείς το μπελά σου, σώπα".
Αργότερα φωνάζανε οι προϊστάμενοι
"Μη χώνεις τη μύτη σου παντού,
κάνε πως δεν καταλαβαίνεις ,σώπα
"Παντρεύτηκα , έκανα παιδιά , η γυναίκά μου
ήταν τίμια κι εργατική και ήξερε να σωπαίνει.
Είχε μάνα συνετή , που της έλεγε "Σώπα".
Σε χρόνια δίσεκτα οι γονείς, οι γείτονες με συμβουλεύανε :
"Μην ανακατεύεσαι, κάνε πως δεν είδες τίποτα.
Σώπα"Μπορεί να μην είχαμε με δ'αύτους γνωριμίες ζηλευτές,
με τους γειτονες, μας ένωνε , όμως, το Σώπα.
Σώπα ο ενας,σώπα ο άλλος σώπα οι επάνω, σώπα η κάτω,
σώπα όλη η πολυκατοικία και όλο το τετράγωνο.
Σώπα οι δρόμοι οι κάθετοι και οι δρόμοι οι παράλληλοι.
Κατάπιαμε τη γλώσσά μας.
Στόμα έχουμε και μιλιά δεν έχουμε.
Φτιάξαμε το σύλλογο του "Σώπα".
και μαζευτηκαμε πολλοιμία πολιτεία ολόκληρη,
μια δύναμη μεγάλη ,αλλά μουγκή!
Πετύχαμε πολλά,φτάσαμε ψηλά,
μας δώσανε παράσημα,τα πάντα κι όλα πολύ.
Ευκολα , μόνο με το Σώπα.
Μεγάλη τέχνη αυτό το "Σώπα".
Μάθε το στη γυναίκα σου,στο παιδί σου,
στην πεθερά σου κι όταν νιώσεις ανάγκη να μιλήσεις
ξερίζωσε τη γλώσσά σουκαι κάν'την να σωπάσει.
Κόψ'την σύρριζα. Πέτα την στα σκυλιά.
Το μόνο άχρηστο όργανο από τη στιγμή
που δεν το μεταχειρίζεσαι σωστά.
Δεν θα έχεις έτσι εφιάλτες , τύψεις κι αμφιβολίες.
Δε θα ντρέπεσαι τα παιδιά σου
και θα γλιτώσεις απο το βραχνά να μιλάς ,
χωρίς να μιλάς να λές "έχετε δίκιο,είμαι σαν κι εσάς
"Αχ! Πόσο θα 'θελα να μιλήσω ο κερατάς.
και δεν θα μιλάς ,θα γίνεις φαφλατάς ,
θα σαλιαρίζεις αντί να μιλάς .
Κόψε τη γλώσσά σου, κόψ'την αμέσως.
Δεν έχεις περιθώρια.Γίνε μουγκός.
Αφού δε θα μιλήσεις , καλύτερα να το τολμησεις
Κόψε τη γλώσσά σου.Για να είσαι τουλάχιστον σωστός στα σχέδια
και στα όνειρά μου ανάμεσα σε λυγμούς
και σε παροξυσμούς κρατώ τη γλώσσά μου,
γιατί νομίζω πως θα'ρθει η στιγμή που δεν θα αντέξω
και θα ξεσπάσω και δεν θα φοβηθώ και θα ελπίζω
και κάθε στιγμή το λαρύγγι μου θα γεμίζω με ένα φθόγγο ,
με έναν ψιθυρο , με ένα τραύλισμα ,
με μια κραυγή που θα μου λεει: ΜΙΛΑ!!....
ΑΖΙΖ ΝΕΣΙΝ
Υ.Γ Η σιωπή είναι χρυσός!Όμως με μια διαφορά,
να την έχεις επιλέξει εσύ!!!